24 Nisan 2012 Salı

Nerden Bulaştım Fizik Mühendisliğine?

Yıl 2007 ben lise sondayım ve ÖSS için hazırlıklar sürüyor. Yalan söyledim, hazırlık felan yok. Sadece dershaneye gidiyorum okadar. Ne oturup soru çözüyorum ne de konu çalışıyorum. Biraz bilgisayar programlama ile ilgileniyor biraz da yenilenebilir enerji kaynakları hakkında araştırma yapıyorum. Ama farkında olduğum bişey var ki o da ÖSS’de başarılı olmam ve iyi bir Üniversitede istediğim bir bölüme girmem için saatlerce soru çözmem (ezberlemem) gerekiyor. Bu farkındalık araştırma yapmamdan ve ilgi alanlarımda yoğunlaşmamdan beni uzaklaştırıyordu. Geriye sisteme söven ama elinden bi halt gelmeyen ezik bir ergen.

Ailem benden ümitsizdi haklı olarak. Benim de canıma tak etmişti ve robot gibi soru çözmeye isyankar yaklaşımımdan dolayı hiçbirşey yapmayan ben şöyle dua ediyordum: “Allah'ım başımı kitaptan kaldırmayacak kadar çok çalışmam gereken bir bölüme gitmeyi bana nasip et.”
Size tavsiyem kesinlikle böyle mazoşist içerikli dualar etmeyin, bakarsınız benim başıma geldiği gibi sizin de duanız kabul olur mazallah.

Gün geldi sınava girdim, terledim ve çıktım. Pek tabiki çok iyi geçmedi ama deneme sınavlarında gösterdiğim başarının üstünde gerçekleşti. Sonra öğrendim ki herkesin ki de öyle olmuş. Sıra tercih yapmaya geldi. Ağırlıklı olarak Makine Mühendisliği yazdım. Aralarda İnşaat, Elektrik, Bilgisayar serpiştirdim. Tercihlerim tamamdı. Son günlere doğru ilkokul arkadaşım Ekrem kılavuzu almak için bize geldi ve ben son kontrollerimi yapıyordum. Ekrem “Hilmi tam sana göre bi bölüm buldum.” dedi ve ben 18. sıraya Fizik Mühendisliğini yazdım. Yazmadan önce babama sordum “Baba Fizik Mühendisliği diye bişi varmış yazıyım mı?” Babam: “Oğlum eline diplomayı al da nereyi yazarsan yaz.” dedi haklı olarak. Ben de yazdım Hacettepe Fizik Mühendisliğini…

Mersin Taşucu’nda tatil yaparken müjdeli haber geldi ve bu habere hiç kimse sevinmedi. Hatta arkamdan çok konuşan olmuş. Haklı adamlar, burası olmasa altında Isparta Makine Mühendisliği vardı. Baba mesleği sonuçta Mak.Müh.

İşte dualarımın kabul olduğunu anladığım gün bu gündür. Ama ettiğim duadaki gibi başımı kaldırmadan ders çalışmıyorum. Nedeni sonraki yazılarımda olacak inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

O değerli yorumlarınıza ihtiyacım olabilir, güze olur.